Zawieszenie wykonywania krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką
Przewoźnik drogowy może zawiesić w całości albo w części wykonywanie transportu drogowego na okres nie dłuższy niż 36 miesięcy, zgodnie z treścią z art. 14a ustawy o transporcie drogowym.
Przewoźnik drogowy zawieszający wykonywanie transportu drogowego jest obowiązany w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia okresu zawieszenia, zawiadomić organ, który udzielił licencji, o zawieszeniu wykonywania transportu drogowego oraz zwrócić do organu licencję wraz z wypisami.
Licencja wraz z wypisami będzie zwrócona z urzędu w terminie 7 dni przed upływem okresu, na jaki zostało zawieszone wykonywanie transportu drogowego. Możliwy odbiór osobisty w Wydziale Funduszy Zewnętrznych i Działalności Gospodarczej Urzędu Miejskiego w Łomiankach, ul. Parkowa 2, 05-092 Łomianki lub pocztą tradycyjną na adres siedziby przedsiębiorcy.
Zwrotu części opłaty wniesionej za wydanie licencji i wypisów z licencji dokonuje się w przypadku, gdy wykonywanie transportu drogowego zostało zawieszone na okres przekraczający 3 miesiące.
Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. 2024 poz. 728 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2010 r. w sprawie szczegółowego trybu i warunków zwrotu części opłaty za wydanie licencji i wypisów z licencji w przypadku zawieszenia wykonywania transportu drogowego
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2024 poz. 572 ze zm.)