Podział nieruchomości zgodnie z planem miejscowym lub przepisami odrębnymi lub z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania przestrzennego
Wymagane dokumenty:
Do wydania opinii o zgodności projektowanego podziału z planem miejscowym lub przepisami odrębnymi lub z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania przestrzennego:
- Wniosek
- Dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości
- Wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi
- W przypadku, gdy podział jest zgodny z warunkami określonymi w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu – decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu
- Jeżeli nieruchomość wpisana jest do rejestru zabytków – pozwolenie od konserwatora zabytków
- Wstępny projekt podziału, z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95 ustawy
o gospodarce nieruchomościami
Do wydania decyzji zatwierdzającej projekt podziału:
- Protokół z przyjęcia granic nieruchomości
- Wykaz zmian gruntowych
- Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej
- Mapa z projektem podziału opatrzona klauzulą o przyjęciu do zasobu geodezyjno-kartograficznego.
Opłaty:
Brak
Miejsce złożenia dokumentów:
1. Biuro Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Łomiankach, ul. Warszawska 115
2. Sekretariat Urzędu Miejskiego w Łomiankach, ul.Warszawska 71, pok. 23
Termin załatwienia sprawy:
Postanowienie o zgodności projektowanego podziału z planem miejscowym lub przepisami odrębnymi lub z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania przestrzennego – 1 miesiąc
Decyzja zatwierdzająca podział – 1 miesiąc od złożenia mapy z projektem podziału wraz
z kompletem dokumentów
W przypadku nie załatwienia sprawy w podanych terminach organ prowadzący sprawę obowiązany jest zawiadomić o tym wnioskodawcę, podając przyczyny zwłoki i wskazując inny termin załatwienia sprawy
Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie nie podlega opłacie
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Geodezji Urzędu Miejskiego w Łomiankach
Łomianki ul. Warszawska nr 71, pok. 12
tel. (22) 888 9854 i (22) 888 9855
Podstawa prawna:
Art. 92-100 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t. j. Dz. U. 2021r. poz.1899 z późn. zm.)
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziału nieruchomości (Dz.U.2004.268.2663)
Pliki do pobrania
- Wniosek o wydanie decyzji o możliwości podziału zgodnie z mpzp doc, 36 KB, 05.06.2024
- Wniosek o odszkodowanie za działki przejęte pod drogi gminne doc, 36 KB, 05.06.2024
- Oświadczenie o aktualności KW pdf, 125.57 KB, 06.06.2023
- Oświadczenie o zrzęknieciu prawa do odwołania od decyzji pdf, 74.37 KB, 06.06.2023
- Oświadczenie o nr konta doc, 228 KB, 06.06.2023
- Wniosek o wydanie postanowienia o możliwości podziału doc, 38.5 KB, 06.06.2023
- Wniosek o duplikat decyzji podziałowej doc, 36.5 KB, 05.06.2024
- Wniosek o duplikat decyzji podziałowej pdf, 462.97 KB, 05.06.2024