BIP Urzędu Miejskiego w Łomiankach

https://bip.lomianki.pl/bip/zamowienia-publiczne/archiwum-przetargow-do-2020/5897,Wywoz-odpadow-komunalnych-w-kontenerach.html
18.07.2024, 10:32

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Wywóz odpadów komunalnych w kontenerach

zamówienie RZP.340-11/07 (pdf)   

SIWZ RZP.340-11/07 (pdf)   



Odpowiedzi na pytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przetargu na "Wywóz odpadów komunalnych w kontenerach" zamówienie RZP.340-11/07

Pytanie 1. W pkt 10 ? "Opis sposobu przygotowania ofert" w ppkt 10.7 zawarto zapis ? "Oferta odrębnie na każdy pakiet, winna być złożona w zamkniętej kopercie?" ? prosimy o zmianę zapisu, w SIWZ nie ma wzmianki o podziale przedmiotu zamówienia na zadania.
Odpowiedź: Pkt 10.7 otrzymuję następujące brzmienie ? "Oferta winna być złożona w zamkniętej kopercie zaadresowanej na Zamawiającego i oznaczonej " OFERTA ? Wywóz odpadów w kontenerach" oraz ?"NIE OTWIERAĆ PRZED 30.04.2007 r. godz. 10.00"

Pytanie 2 W "Kalkulacji ceny całkowitej" w pkt 5 "akcja oczyszczania miasta 72 szt. x cena jednostkowa brutto" ? prosimy o określenie co oznacza cyfra "72 szt.". W ofercie należy podać cenę za odbiór 1 m3, Zamawiający przewiduje 6 dni akcji. Każdego dnia przewidywany jest odbiór do 500 m3 odpadów, daje to w przybliżeniu 3000 m3.
Odpowiedź: W "Kalkulacji ceny całkowitej" w pkt 5 zawarto zapis "akcja oczyszczania 72 szt x cena jednostkowa brutto" powinno być "akcja oczyszczania 3000 szt. x cena jednostkowa brutto" Akcja trwać będzie 6 dni, w ciągu jednego dnia akcji przewidziany odbiór do 500 m3, zatem 6 x 500 m3 = 3000 m3.

Pytanie 3 W pkt 4 kalkulacji ? likwidacja dzikich wysypisk należy podać cenę z poz. 1 brutto x 20% - prosimy o określenie czy należy wpisać tu cenę za odbiór 1 m3 odpadów z oferty, czy nastąpił błąd w numeracji punktów kalkulacji cenowej? W kalkulacji cenowej nie ma punktu 1, ani punktu 2, których suma stanowi cenę całkowita usług, służącą do porównania ofert.
Odpowiedź: W pkt 4 kalkulacji zawarto zapis "likwidacja dzikich wysypisk należy podać cenę z poz. 1 brutto x 20%" winno brzmieć:likwidacja dzikich wysypisk należy podać cenę z poz. 5 brutto x 20%cena całkowita usług: suma 5+4
Pkt 4 kalkulacji otrzymuję brzmienie:
5/ akcja oczyszczania 3000 szt. x cena jedn. brutto ........ zł = ............. zł
4/ likwidacja dzikich wysypisk cena z poz.5 brutto ........ zł x 20% = ............. zł
3/ cena całkowita usług: suma 5 + 4 = ............. zł

Pytanie 4 Zgodnie z Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Art. 96,3 protokół postępowania o udzielenie zamówienia sporządzony na bieżąco przez Zamawiającego jest jawny. Zgodnie z Ustawą o Finansach publicznych, Art. 12 ppkt 1 gospodarka środkami publicznymi jest jawna. W związku z powyższym Przedsiębiorstwo Higieny Komunalnej TRANS-FORMERS Warszawa Sp. z o.o. w Warszawie przy ul. Annopol 18 zwraca się z uprzejmą prośbą o przesłanie na fax. 022 811 14 04 wew. 45, pierwszej wypełnionej strony Protokołu oraz o podanie informacji o kwocie środków pieniężnych, jaką Zamawiający ma zamiar przeznaczyć na realizacje zadania.
Odpowiedź: Zgodnie z Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Art. 96 ust. 3 ?Protokół wraz z załącznikami jest jawny. Załączniki do protokołu udostępnia się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z tym że oferty udostępnia się od chwili ich otwarcia, a wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu po upływie terminu ich składania.? W związku z powyższym Zamawiający na chwilę obecną, nie może przesłać pierwszej wypełnionej strony Protokołu, ponieważ otwarcie ofert nastąpi 30.04.2007 r. godz. 10.30, po czym, nastąpi sporządzenie protokołu, natomiast informacja o kwocie środków pieniężnych zgodnie z zapisem SIWZ pkt 11.3 "Otwarcie ofert jest jawne. Bezpośrednio przed otwarciem ofert, Zamawiający poda kwotę, przeznaczoną w budżecie na sfinansowanie zamówienia w okresie 7 m-cy 2007 r.

Pytanie 5 Dotyczy pkt. 1.1 SIWZ oraz § 1 umowy:
  • Czy Zamawiający przedstawi Wykonawcom, przed terminem złożenia ofert, kody odpadów, zgodnie z katalogiem odpadów określonym Rozporządzeniem Ministra Środowiska Dz. U. Nr 112, poz. 1206, które będą odbierane i transportowane w ramach zawartej umowy?
  • Czy Zamawiający przedstawi Wykonawcom, przed terminem złożenia ofert, ilości odpadów w podziale na kody odpadów, które będą odbierane i transportowane w ramach zawartej umowy?

SIWZ nie wskazuje jakie odpady (np. czy niebezpieczne) będą wywożone.

Odpowiedź: W ramach zawartej umowy będą odbierane odpady z grupy 20. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. Nr 112, poz. 1206) 20- odpady komunalne łącznie z frakcjami gromadzonymi selektywnie. Zamawiający nie jest w stanie określić, ilości odpadów z podziałem na poszczególne kody, odbierane będą ogólnie odpady z grupy 20.

Pytanie 6 W jakim zakresie Zamawiający odpowiada za powierzone pojemniki Wykonawcy?, w zaproponowanej umowie brak regulacji tej kwestii.
Odpowiedź: Zamawiający nie ponosi żadnej odpowiedzialności za pojemniki Wykonawcy

Pytanie 7 Czy Zamawiający uściśli zapisy umowy, gdyż:
  • § 1 ust.1 umowy - umowa nie określa czy jest to akcja jednodniowa czy stała i ewentualnie jakiego okresu dotyczy,
  • § 2 ust.1 pkt c) umowy - brak informacji, czy za odebrane odpady będzie płacone wynagrodzenie i według jakiej stawki?
  • w § 2 ust.3 umowy proponuje się dopisać również "ilość opróżnień",
  • § 5 ust.3 umowy- słowo Należności proponuje się zastąpić słowem Wynagrodzenie,
  • § 6 umowy - Zamawiający nie określił czy kary naliczane są od wynagrodzenia brutto czy netto,
  • § 6 ust.3 umowy - brak wskazania kto i w jakim trybie będzie podejmował decyzję za które ze zdarzeń naliczyć karę,
  • w § 6 ust.5 - zasadne jest dopisanie na końcu treść "po bezskutecznym upływie terminu udzielonego przez Zamawiającego na prawidłowe wykonanie usługi"
  • § 8 ust. 3 umowy - brak wyjaśnienia, co oznacza pojęcie "gospodarz na terenie prowadzonych prac"?
  • § 8 ust. 4 umowy - mowa jest o pracownikach, co zawęża grono osób realizujących usługę proponuję zmienić słowo "pracownicy" na "osoby",
  • Wymóg ubezpieczenia NNW pracowników jest niezgodny z ustawą PZP ? proponujemy wykreślenie tego zapisu

Odpowiedź:
  • Akcja 6 dni (6 kolejnych sobót na przełomie maja i czerwca) - podstawienie i wymiana kontenerów o łącznej pojemności do 500 m3Usuwanie odpadów z dzikich wysypisk - na doraźne polecenie w razie potrzeby.
  • Wynagrodzenie za faktycznie wykonaną usługę tj. ilość kontenerów x pojemność kontenera x cena jednostkowa za odbiór 1 m3 odpadów.
  • Ilość opróżnień - będzie koordynowana przez upoważnionego pracownika Urzędu. Nie więcej niż 4 opróżnienia na jedną lokalizację.
  • §5 ust. 3 umowy otrzymuje następujące brzmienie: Wynagrodzenie z tytułu realizacji przedmiotu umowy, płatne będzie każdego miesiąca za wykonane w danym miesiącu usługi, o których mowa w § 1 niniejszej umowy, w terminie .... dni od daty otrzymania przez zamawiającego faktury VAT
  • na konto Wykonawcy nr .......................................................
  • Kary naliczane będą od wynagrodzenia brutto.
  • Koordynator po stwierdzeniu braku terminowego wykonania usług, niezwłocznie powiadomi o tym zdarzeniu Wykonawcę oraz sporządzi stosowną notatkę.
  • §6 ust. 5 pozostaje bez zmian.
  • § 8 ust. 3 umowy ? Wykonawca jest gospodarzem na terenie prowadzonych usług od daty zawarcia umowy do czasu zakończenia, w tym w szczególności jest zobowiązany do:
    a) koordynowania wszystkich prac objętych niniejszą umową
    b) przestrzegania przepisów BHP oraz nadzoru nad bezpieczeństwem pracyprzestrzegania porządku i czystości wymaganych odpowiednimi przepisami
    Gospodarzem w rozumieniu § 8 ust. 3 jest firma, która wygra przetarg i podpisze niniejszą umowę.
  • § 8 ust. 4 umowy pozostaje bez zmian.
  • Wymóg ubezpieczenia NNW pracowników jest niezgodny z ustawą PZP - dlatego powyższy zapis nie został zawarty w SIWZ


Pytanie 8 Ponadto proponujemy wykreślenie w § 6 ust. 6, zastrzeżenie zawarte w ust. 8 tego paragrafu umożliwia stronom dochodzenie stosownych odszkodowań w razie powstania szkody z winy drugiej strony.
Odpowiedź: § 6 ust. 6 pozostaje bez zmian.

Pytanie 9 W SIWZ termin związania z ofertą jest niezgodny z ustawą PZP - powinno być 30 dni
Odpowiedź: Punkt 10.14 SIWZ otrzymuje brzmienie: Okres związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

Metadane

Data publikacji : 20.04.2007
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Łomiankach
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Osoba udostępniająca informację:

Opcje strony