Najem lokalu mieszkalnego
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o zawarcie umowy najmu lokalu.
- Zaświadczenieo dochodach członków gospodarstwa domowego wnioskodawcy zgłoszonych do wspólnego zamieszkiwania.
- W przypadku emerytury lub renty – ostatnich 6 odcinków (kserokopia, oryginały do wglądu),
- W przypadku osób bezrobotnych – zaświadczenie z rejonowego Urzędu Pracy lub oświadczenie złożone w obecności pracownika.
- Zaświadczeniaz urzędów gmin/dzielnic potwierdzające miejsca zameldowania wnioskodawcy i członków jego gospodarstwa domowego wraz z wykazem wszystkich osób zameldowanych w lokalu i datą zameldowania – w przypadku, gdy miejsce zameldowania jest inne niż miejsce zamieszkania wykazane we wniosku.
- W przypadku małżonków zameldowanych w różnych lokalach mieszkalnych, wnioskodawca zobowiązany jest przedstawić dodatkowo wszystkie dokumenty potwierdzające warunki mieszkaniowe współmałżonka analogicznie jak wnioskodawcy. Do wglądu dowody osobiste wnioskodawców.
- W przypadkuosób bez stałego zameldowania należy przedłożyć informację potwierdzoną przez organ meldunkowy – gdzie osoba była ostatnio zameldowana oraz wyjaśnić przyczynę pozbawienia możliwości przebywania w lokalu.
- W przypadku byłych lokatorów kwaterunkowych zamieszkujących w budynkach prywatnych należy przedstawić wypowiedzenie umowy najmu oraz udokumentowaną wysokość ponoszonych opłat czynszowych.
- Zaświadczenia zarządcy (administratora) lokalu, w którym zameldowany jest wnioskodawca i członkowie jego gospodarstwa domowego informujące, komu przysługuje tytuł prawny do tego lokalu, jaka jest struktura lokalu, jaka jest jego powierzchnia użytkowa i powierzchnia pokoi oraz wykaz osób zgłoszonych do opłat czynszowych.
- Dokumenty potwierdzające stan cywilny wnioskodawcy i osób zgłoszonych do wspólnego zamieszkiwania (np. akt urodzenia dziecka, akt zawarcia związku małżeńskiego, wyrok rozwodowy).
- Oświadczenie wnioskodawcy i jego małżonka o braku tytułu prawnego do innego lokalu lub budynku spełniającego warunki lokalu zamiennego.
Opłaty:
Nie podlega opłatom
Miejsce złożenia dokumentów:
1. Biuro Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Łomiankach, ul. Warszawska 115
2. Sekretariat Urzędu Miejskiego w Łomiankach, ul.Warszawska 71
Termin załatwienia sprawy:
Nie później niż w ciągu miesiąca a sprawy szczególnie komplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Łomiankach
Łomianki, ul. Warszawska 71, pok. nr 1, 6, 17
tel.(22) 768-62-17
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 roku o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego ( Dz. U. nr 71, poz.733 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz.U. Nr 16, poz.93 ze zm.).
Wnioski do pobrania